Forum www.dawcywsi.za.pl Strona Główna www.dawcywsi.za.pl
forum dawców wsi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Docieranie Simsona nowego lub po remoncie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dawcywsi.za.pl Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
York




Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Debrzno Wieś

PostWysłany: Wto 10:53, 16 Sty 2007    Temat postu: Docieranie Simsona nowego lub po remoncie silnika

Docieranie Simsona nowego lub po remoncie silnika

Najważniejszym warunkiem dobrej pracy silnika w całym jego okresie użytkowania, jest jego poprawne dotarcie. Przez pierwsze 500 km jazdy motorowerem nowym lub motorowerem z nowym silnikiem (lub po kapitalnym remoncie) należy przestrzegać poniższych wskazówek.


W okresie docierania nowy silnik wymaga nieco więcej środka smarującego niż podczas późniejszej eksploatacji. Z tego względu do zbiornika pojazdu należy wlewać mieszankę o stosunku oleju do paliwa 1:33, to znaczy do 3,3 dm3 etyliny należy dodać 100 cm3 oleju.

Należy unikać jazdy z pasażerem w zwykłym lub górzystym terenie, jak również poruszania się na długich odcinkach drogi na pierwszym biegu z dużym obciążeniem układu napędowego (niekorzystne warunki odprowadzania ciepła w skutek małego chłodzenia silnika).
Nie należy rówinież na dotarciu "palić gumy" lub wykonywać innych tego rodzaju ewolucji co spowodowało by zatarcie a nie dotarcie silnika.
Zabrania się również "przeciągania" biegów tzn dochodzeniu na każdym biegu do najwyższych obrotów (sportowa jazda)
Podczas jazdy na wzniesieniach odpowiednio wcześnie redukować biegi. Silnik musi pracować płynnie - praca z małą prędkością obrotową powoduje jego wcześniejsze zużycie.
Początkowo jedynie na krótkich odcinkach drogi dopuszcza się jazdę z pełnym otwarciem przepustnicy. Następnie można zwiększać obciążenie silnika aż do pełnego wykorzystania jego możliwości. Powyższe wskazówki wynikają z następujących powodów: mimo precyzyjnego wykonania elementów układu napędowego podczas docierania zachodzą procesy wygładzania powierzchni łożysk oraz docierania tłoka, kół zębatych i przekładni łańcuchowej. Zmniejsza się dzięki temu zużycie, będące wynikiem procesu tarcia. Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu i coraz więcej użytecznej energii może być wykorzystywane do jego napędzania.
Dwie ważne czynności konieczne do wykonania w pierwszym okresie eksploatacji pojazdu to: wymiana oleju w skrzyni biegów po 600-700 km oraz zmiana stosunku ilości oleju silnikowego do paliwa po przekroczeniu granicy 500 km. Dalsza eksploatacja na mieszance bogatszej (tzn. zawierającej większą ilość oleju silnikowego) byłaby przyczyną nie tylko znacznego zanieczyszczenia środowiska, lecz również nadmiernego osadzania się w silniku i układzie wydechowym nagaru. Zjawisko to daje się zauważyć w postaci widocznego spadku mocy silnika oraz przede wszystkim wyraźnie podwyższonego zużycia paliwa. Mieszanka palna o stosunku 1:50 jest właściwa dla dotartego, dwusuwowego silnika motoroweru.

Podsumowując można stwierdzić: podczas docierania moc silnika motoroweru, w porównaniu do stanu początkowego, wzrasta o około 0,5 kW (0,7 KM) i jednocześnie zmniejsz się zużycie paliwa o około 15 %.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motórzysta
Gość






PostWysłany: Śro 21:35, 09 Lip 2008    Temat postu: Re: Docieranie Simsona nowego lub po remoncie silnika

ja mam właśnie Simsona s 50 starszego typy po szlifie jest on na dotarciu zrobiłem nim ok 100km przeważnie jeżdżę powoli 30 -40km\h
jest on mocny i zrywny ale od czasu do czasu troszku szybciej ale tylko przez chwile 50-60 km\ h i sie boje czy w ten sposób czasem pode go zatrzeć nie dotrzeć olej wszystko pilnuje kady mówi inaczej ze wystarczy 200km i jest dotarty a niektórzy ze 500km albo 800 km nie wiem kogo słuchać
niech mi Pan napisze ile km trzeba żeby był dotarty

z góry dzięki

Marcin
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gość
Gość






PostWysłany: Śro 20:00, 30 Lip 2008    Temat postu:

Suchaj jezeli chcesz miec dobrze dotarty cylek wszyscy w serwisach ci powiedza u mnie wszyscy robia 1000km i to wiadomo na poczatku powoli na maxa a po 200 km mozna juz jezdzic do predkosci 50 km/h olej lej nie koniecznie syntetyk nawet gorszy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas
Gość






PostWysłany: Pią 22:41, 13 Mar 2009    Temat postu:

ja kupiłem nowy niemiecki cylek z tłokiem pierścieniami itp

Planuje go narazie odpalic i trzymac go w miejscu odpalonym przez 5 min, potem 10, i 20 minut. oczywiście po jednej próbie czekam az silnik wystygnie.

Potem gdy bede chciał na nim pojechać, to czy moge od razu jechać tak max 40 km/h??Bo tak planuje na początku jechać.(30-40 km/h)
Po 50 km chce mu od czasu do czasu wcisnac delikatnie na v-max.

Olej chce wlać Syntetyczny.

Czy to dobra metoda??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michas
Gość






PostWysłany: Sob 15:50, 14 Mar 2009    Temat postu:

o to samo chciałem zapytać!!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qba
Gość






PostWysłany: Czw 10:03, 07 Lip 2011    Temat postu:

Wy chyba niepełnosprytni jesteście. 20 minut w miejscu? przegrzejecie go!
10 minut to maksimum. Zresztą wystarczy przłożyć dłoń do cylindra. Powinien być ciepły ale nie parzyć. Tak około 75 stopni Celsjusza.
I pamiętajcie żeby przed jazdą dać mu się chwilę nagrzać.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dawcywsi.za.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin